Door het regenwoud - Reisverslag uit Hobart, Australië van Antje en Koos - WaarBenJij.nu Door het regenwoud - Reisverslag uit Hobart, Australië van Antje en Koos - WaarBenJij.nu

Door het regenwoud

Door: Koos en Antje

Blijf op de hoogte en volg Antje en Koos

21 Februari 2012 | Australië, Hobart

Wij vervolgen onze weg door het regenwoud van het Franklin Gordon Wild Rivers National Park... (alweer zo n lange naam voor een groot park) naar Hobart en scheuren iets minder snel dan gister over mistige bergen gele verdorde hoogvlaktes en door diepe dalen. Drinken koffie in een boshotel met winkeltje waar we nog wat souveniers kopen voor Mila en Jesse. Verder maar weer en eindelijk zien we een echte levende wombat voor ons de weg over steken die we natuurlijk weer net niet kunnen fotograferen. Maar gelukkig wel ontwijken. Ze zijn zo groot als een klein varken en worden veel aangereden omdat ze zomaar de weg oversteken.Ons beestje had geluk en wij ook ! De witte pappagaaien of kakatoes konden we nog wel op de foto krijgen. Volgende stop zou Lake Pedder zijn.. (een bekende naam) maar we misten de afslag en besloten door te rijden de watervallen van Snug. Maar eerst slapen we vannacht in Richmond op een erg mooi en rustig plekje op een nette camping.Als we de eerste dag niet in staat waren om ver te rijden waren we hier al eerder heen gegaan. Dat viel achteraf nogal mee dus.
Nu dus in het Richmond Cabin and Caravan Park.
Dichtbij Hobart waar we zondag naar toe willen.
We werden verwelkomd door drie doedelzak spelers die aan t oefenen waren voor de jaarlijkse Piper Bag competiton de volgende dag in het historische stadje Richmond.
We werden dan ook uitgenodigd door een enthousiast doedelzak speler om daar om 10s morgens te zijn.
Dat zien we dan wel weer want we willen ook naar de beroemde Salamanca markt in Hobart.
Eerst slapen want we zijn erg lang doorgereden vandaag.
gr Antje en Koos

• 01 Maart 2012 - 18:27

Nancyen Nu Even Berb:

dikke smok voor de jarige job dat had deze trage slak dus al op het verkeerde verslag gezet,maar ja een hele goeie reis verder