Naar Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Antje en Koos - WaarBenJij.nu Naar Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Antje en Koos - WaarBenJij.nu

Naar Nieuw Zeeland

Door: Koos en Antje

Blijf op de hoogte en volg Antje en Koos

11 Maart 2012 | Nieuw Zeeland, Auckland

Na een fantastische maar vermoeiende dag langs de wonderen van de Australische Zuidkust worden we de volgende dag wakker op een camping bij Princetown. De koude nacht zijn we snel vergeten vanwege het warme onthaal door de Skippy kolonie die zich s morgens vroeg de buideltjes vol vreet aan het gras van het voetbalveld waar we langs staan.
De kangaroos staan bijna bij onze achterdeur en we pakken gauw onze camera s. Net op tijd want toen ze ons zagen naaiden ze uit. Maar de fotoos hebben we....
De Australische zomer is dit jaar vroeg over volgens Aussies. t is hier net als op een grijze frisse dag bij ons. Maar we klagen niet want we hebben nog een zomer te goed.
Vandaag met een erg dikke bries uit zee toch nog maar een stukje verder langs deze spectaculaire kust.
We willen in Apollo Bay nog wat Australische souneviers kopen. We maken ruimte in onze koffer door 7kg aan spullen vanaf het postkantoor van Anglesea per zeepost naar Kleine Huisjes te sturen. Dat duurt ongeveer 3maanden en t kost evenveel als 1 kg overgewicht meenemen in het vliegtuig.
Hierna gaan we verder naar een kleine maar volle camping in Wye River om te slapen. De volgende dag ( Wo 7/3 ) rijden we nog een stuk langs de kust en vandaar naar onze laatste slaapplaats in Australie Onderweg nog op een byzondere steiger gestaan met onder water een soort dynamo die elecriciteit opwekt door de stroming van de spectaculaire 'big waves".
Vanavond slapen we op de camping van Bachus Marsh zodat we de volgende dag nog maar een uurtje of 3 hoeven te rijden naar camperverhuurder Appolo.

De duurste camping tot nu toe.
Lest best zeggen we dan maar. En t is een leuk stadje waar we als afscheid van Australie nog een paar lekkere biertjes hebben gehad en heerlijk uit eten zijn geweest in de Ierse Pub Flanagan.
De volgende dag brengen we de camper terug en laten ons door het transfer busje van de verhuurmaatschappij naar ons hotel bij het vliegveld brengen.
We hadden nog tijd over en hebben op het vliegveld nog een aantal typische Australie souveniers gekocht.
S'avonds eten bij MacDonalds waar bij ieder gerecht de calorien vermeld staan. We hebben een paar bagage wagentjes bij het hotel neer gezet zodat we s morgens niet met onze koffers hoeven te zeulen.
Vrijdag lopen naar het vliegveld en om tien voor 12 vliegen naar Auckland waar een lekker bed, lekker eten en veel gezelligheid op ons wacht.

Na een prima vlucht met Quantas en een extra flesje wijn van de vriendelijke ( en een beetje )Nederlands sprekende steward worden we in Auckland opgewacht door de douane, de bio Security en natuurlijk onze lieve vrienden Arie en Nienke Huizinga.
Antje's koffer moest weer worden onderzocht maar kwam glansrijk door de douane en door de bio. Ondanks dat ze nog behoorlijk wat Australische modder onder haar loopschoenen had. Dat viel deze keer dus allemaal best mee. De vorige keer moest ze twee keer haar koffer openen.
Aardige lui die Nieuw Zeelanders.
Maar dat wisten we al!
Vanavond gaan we gezellig bijpraten en daarna een weekend Auckland beleven. Want er is van alles te doen in de City of Sails waar zondag een van de grootste zeilraces ter wereld ;de Volvo Ocean Race; aankomt.
Maar eerst zaterdag naar Western Springs waar in het park Pacifica word gehouden en waar alle Polynesche eilanden zichzelf presenteren met producten, muziek, zang en dansgroepen. Hier maken we voor t eerst kennis met Fiji en in kippeveren en halve kokosnootjes gehulde danseressen van het verre Paaseiland die ons wilden verleiden om samen met hen naar hun eenzame maar o zo paradijselijke eilandje in de Grote Oceaan te gaan.
Wij gaan eerst naar Fiji.. hoewel Paaseiland nu toch ook wel erg leuk schijnt te zijn.. Maar je kunt niet alles hebben... Dus Fiji.
Morgen (Maandag12/3) gaan we onze camper ophalen om het Northland van Nieuw Zeeland met z'n dikke bomen en dolfijnen te verkennen.
Tot de volgende keer.
De groeten uit Nieuw Zeeland en
Dikke smok van ons.

• 12 Maart 2012 - 14:34

Vera:

Ha wereldreizigers leuk om jullie verslag te lezen nog veel genieten daar xV

• 12 Maart 2012 - 21:08

Jannie:

Wie weet, een volgende keer dan maar naar de Paaseilanden, Antje met halve kokosnootjes en Koos een hele met een rietje erin. Zwemmen met flippers, ik geniet met jullie mee. xxx

• 12 Maart 2012 - 23:32

Anja:

wat dachten jullie,waar zullen we nu eens heen?toe maar !!!xxxx

• 14 Maart 2012 - 02:56

Paasbloem:

En je had me zo beloofd om met mij terug te gaan naar Paas eiland en nu ga je naar Fiji!!